Hvordan til Turbo-oplade din virksomhed

Hvad ville det være, som hvis du kunne holde alle dine folk glade, har en stor arbejdsliv og tjene flere penge? For de fleste af os der lyder som en uopnåelig drøm. Der er dog klare strategier du kan vedtage, som kan gøre denne virkelighed.

Værdiskabelse

Nøglen til alt dette er at skabe værdi. Værdiskabelse er noget du ikke kun for dine kunder, men også for dig selv og dit team. Den første ting at se på er at sikre, at dit produkt tilføjer værdi til liv eller virksomheder af dine kunder. Du vil også sørge for at arbejde i organisationen tilføjer værdi til livet for de mennesker, der er involveret i den.

I omfanget du tilføje værdi i alle retninger, du også tjene penge som en naturlig produkt. Med fokus på penge giver aldrig det bedste resultat. Det betyder ikke, at du kan øge ydeevnen ved at fokusere på penge, men for at gøre det i sidste ende er normalt på bekostning af interne relationer og/eller velvære af dit team og/eller loyalitet hos din kundebase.

Realiseringen af en drøm

Fase 1:

Spørg dig selv og dit team:

(1) Hvad er den underliggende formål af vores forretning? For eksempel, hvis du er en softwarevirksomhed, der leverer enkle konti pakker, udover formål at tjene penge og for at skabe god kvalitet regnskabs software, vil der være underliggende værdier, der drev virksomheden og motivere de fleste af holdet, (hvis de er på bestyrelsen). Dette kunne være, for eksempel, bemyndigelse små virksomheder eller bemyndigelse små virksomheder til at tage ordentlig kontrol af deres finanser eller nogle sådanne formål. Fokusere på sandt, kan underliggende karakter af hvad der driver en virksomhed give fornyet kraft til virksomhedsejere og deres hold. Processen bliver alle i kontakt med deres autentiske selv og hjælper med at skabe en virkelig autentisk virksomhed.

(2) Hvad er de centrale værdier i vores organisation? Kig på kerneværdier som du drive forretningen eller, mindst, stræber efter at gøre dette. For eksempel, hvad er vigtigt for dig? Ã…benhed? Gode kunderelationer? Ærlighed? Integritet? Kig på alle de værdier, som du tælle som grundlæggende for din eksistens. At have gjort det, helt ærligt bedømme jer om, hvor du i øjeblikket står på hvert aspekt af dine værdier. Fremhæve dit formål og værdier giver dig mulighed for at stoppe og anerkende dig selv for de ting, du gør det godt og at gøre status over de ting, som måske ikke kommer op på markeret. Igen, giver dette alle i teamet til at “eje” spørgsmålene og til at tage ansvar for gradvis at bringe alt i overensstemmelse med deres formål og værdier.

Fase 2:

Være konsekvent i alt. Kig på alle dine relationer til at se, om de er behørigt dokumenteret og dokumenteret på en måde, der afspejler dit formål og værdier:

vilkår og betingelser (dvs. dit forhold til dine kunder), herunder hjemmeside vilkår);

ansættelseskontrakter;

joint ventures og partnering ordninger;

leverandøren vilkår;

omgang med andre interessenter, herunder den brede offentlighed (hvis relevant).

Når du har oplyst din formål og værdier, foretage en ærlig vurdering af hvor du i øjeblikket står og revideret dine relationer med forskellige interessenter i din virksomhed, kan tid være kommet til at tage et skridt tilbage og revurdere din juridisk dokumentation.

Vi kan arbejde med dig for at hjælpe dig med at definere dit formål og værdier og/eller i at sikre, at alle dine relationer passer dem: Vi tilbyder praktiske, omkostningseffektive konsulentbistand for at få dig på rette spor og turbo-ladet. Vi kan også hjælpe dig i auditering din core forhold dokumenter for at bringe dem opdateret lovligt og i overensstemmelse med deres formål og værdier.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *